Sider

mandag 19. september 2011

Ønskedrømmen

Lørdag 3. september var jeg og tre andre fra medieklassen med på å arrangere "Ønskedrømmen" i Kongsberg. Dette var et show som var delt opp i to. Ett som ikke ble filmet, og ett som blir sendt på TV i november.

Min jobb var å hjelpe til med småting som trengtes på bakrommet, rigge opp og ned, å hjelpe til med småting som trengtes ellers. F. eks å gi mat og kaffe til de som trengte det. 
Jeg synes dette var veldig morsomt, fordi jeg fikk se hvordan det er en dag på "settet"! Jeg likte også at vi var så mye "backstage", fordi da så vi også hvordan det fungerte utenfor da programmet faktisk vises! 

Dette var også en stor mulighet for meg som liker å ta bilder. Jeg fikk stå rett ved scenen å ta bilder av det som foregikk der. Jeg tok også litt bilder før programmet startet.Selvfølgelig måtte vi, som de nysgjerrige ungdommene vi er, snakke litt med programlederne som forresten var veldig hyggelige! Vi fikk også ta bilde med de, og være der de ble sminket. Dette var selvfølgelig veldig stas for oss! Alt i alt var dette en veldig lærerik opplevelse og jeg ville gjerne vært med om jeg fikk sjansen igjen!


Om man leser på tv2.no får man blandt annet vite dette om ønskedrømmen:
"I «Ønskedrømmen» skal TV 2 finne mennesker som fortjener og trenger å få sitt største ønske oppfylt.
«Ønskedrømmen" er TV 2s nye storsatsning som skal gå første gang høsten denne. Programlederne Solveig Kloppen, Øyvind Mund og Carsten Skjelbreid skal besøke utvalgte norske kommuner for å oppfylle folks innerste ønsker. Er du med i et lag eller en forening som sammen har en ønskedrøm, dette er anledningen til å fortelle om det."

Vil du lese mer kan du trykke på denne linken : Ønskedrømmen
Selv synes jeg dette var en fantastisk mulighet til å lære litt om hvordan en produksjon foregår, hvordan folk jobber med et slikt program, hvordan det er å være bak kameraene og ikke minst hadde jeg, som sagt, en stor mulighet til å fotografere! Noen av bildene jeg tok  ser du her:
Programlederene - foto: Meg
Kameraene kostet 250 000 kroner per kamera, foto: Meg




Kristin Jakobsen. Foto : Meg
Arbeiderpartiets rose, foto:Meg
Meg og Peder Sebastian Martinsen, Foto: Katrine S Kværna


Ingelin M Westrum, Katrine, Solveig Kloppen, Øyvind Mund, Kristina R Rasmussen, Carsten Skjelbreid og Meg
Foto: Ukjent fra "Creewet" i TV2

Ellisiv og meg. Foto: Ellisiv

Snakkes: Julie

2 kommentarer:

  1. Så fint innlegg :)) Veldig interessant å lese!

    SvarSlett
  2. Bra! Dette skal vi gjøre noe mer med.

    SvarSlett